-
Allmänt
Dessa leveransvillkor gäller för alla leveranser av varor från Groovy Garden AB, Adress: Drabantgatan 28 19439 Upplands Väsby, E-post: kontakt@groovygarden.se och telefon 070-746 41 35 & 073-676 61 05 (nedan kallat ”Groovy Garden”). Leveransvillkoren gäller i den utsträckning de inte ändras skriftligen av Groovy Garden. -
Priser
Alla priser i vår e-butik är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms. Fraktavgifter tillkommer. -
Leveranstid
Leveranstiden varierar beroende på vilken produkt du beställer, men vi försöker alltid skicka din order så snart som möjligt. Leveranstiden är ungefär 2-5 arbetsdagar. Om det är någon försening med din order, kommer vi att hålla dig informerad. -
Leverans
Vi levererar till hela Sverige. Vi använder oss av DHL, PostNord eller Schenker för att leverera våra produkter till dig. När din order är på väg till dig, kommer du att få ett e-postmeddelande med spårningsnummer så att du kan följa din leverans. -
Frakt
Fraktavgiften beror på vikt och storlek på din order samt leveransadress. Fraktavgiften visas i kassan innan du bekräftar din beställning. -
Betalning
Vi erbjuder följande betalningsalternativ: VISA, MasterCard, Maestro, American Express och direktbetalning via internetbank. Alla betalningar sker via en säker SSL-anslutning. -
Returrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill returnera en produkt, måste du meddela oss detta inom 14 dagar efter att du mottagit produkten. Du kan välja att få pengarna tillbaka eller byta produkten mot en annan. Returnerade produkter ska vara i oförändrat skick. Kontakta oss på kontakt@groovygarden.se för att ordna en retur. Returfrakten betalas av kunden. -
Reklamation
Om du mottar en skadad eller felaktig produkt, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt på kontakt@groovygarden.se. Vi kommer att hjälpa dig att lösa problemet så snabbt som möjligt. Om reklamationen är giltig, kommer vi att ersätta eller reparera produkten eller återbetala köpesumman. -
Force majeure
Groovy Garden AB är inte ansvariga för förseningar eller underlåtenhet att leverera produkter som orsakas av händelser utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, krig, krigsriskevent, civil oro, strejk, lockout, blockad, regeringsåtgärder, brist på transportmedel eller annat force majeure-event. -
Tvister
Eventuella tvister som uppstår mellan Groovy Garden AB och kund ska lösas i enlighet med svensk lag.